نگار177

نگار177

نگارینه
نگار177

نگار177

نگارینه

دانلود pdf کتاب اصلی روانپزشکی کاپلان و سادوک وخلاصه فارسی


pdf کتاب اصلی روانپزشکی کاپلان و سادوک وخلاصه فارسی

دانلود نسخه الکترونیکی کتاب اصلی روانپزشکی کاپلان و نسخه خلاصه ان به زبان فارسی

دانلود pdf کتاب اصلی روانپزشکی کاپلان و سادوک وخلاصه فارسی

اسیب شناسی
کاپلان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 68401 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1700

دانلود نسخه الکترونیکی کتاب اصلی روان پزشکی کاپلان و نسخه خلاصه ان به زبان فارسی

نسخه اصلی شامل :1500 صفحه

37 فصل به همراه ضمایم

 

نسخه فارسی شامل:160 صفحه

فصل1: رابطه بیمار و پزشک

فصل2: روانشناسی رشد

فصل3:مغز و رفتار ان

دانلود pdf کتاب اصلی روانپزشکی کاپلان و سادوک وخلاصه فارسی

درس روش تحقیق بررسی تأثیر اشتغال زنان بر رضایت همسرانشان از زندگی


درس روش تحقیق بررسی تأثیر اشتغال زنان بر رضایت همسرانشان از زندگی

پروژه روش تحقیق با عنوان بررسی تأثیر اشتغال زنان بر رضایت همسرانشان از زندگی

دانلود درس روش تحقیق بررسی تأثیر اشتغال زنان بر رضایت همسرانشان از زندگی

درس روش تحقیق
روش تحقیق
اشتغال زنان
رضایت همسر
دسته بندی روانپزشکی
فرمت فایل docx
حجم فایل 104 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8

یک پروژه درس روش تحقیق در رشته مدیریت بیمارستان با عنوان بررسی تأثیر اشتغال زنان بر رضایت همسرانشان از زندگی.

دانلود درس روش تحقیق بررسی تأثیر اشتغال زنان بر رضایت همسرانشان از زندگی

دانلود پیشینه و مبانی نظری افسردگی و نارضایتی شغلی


پیشینه و مبانی نظری افسردگی و نارضایتی شغلی

پیشینه و مبانی نظری افسردگی و نارضایتی شغلی

دانلود پیشینه و مبانی نظری افسردگی و نارضایتی شغلی

پیشینه و مبانی نظری افسردگی و نارضایتی شغلی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 56

پیشینه و مبانی نظری افسردگی ونارضایتی شغلی 56 صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.

 

مبانی نظری وپیشینه افسردگی ونارضایتی شغلی

 

فهرست مطالب:

 

پــیشینـه تــحقیــق

تعریف افسردگی :

حالت احساس افسردگی :

به کدام دلایل احتمال ابتلای زنان به افسردگی بیشتر از مردان است؟

نظریه های مربوط به افسردگی :

نظریه های زیست شناختی :

درمان براساس نظریه های زیست شناختی :

الکترو شوک درمانی :

دیدگاه روان پویایی :

نظریه یادگیری و افسردگی :

نقطه نظر شناختی :

نظریه شناختی بک درباره افسردگی :

درماندگی شناختی برای افسردگی :

دیدگاه اصالت وجودی – انسانگرایی درباره افسردگی:

پیشینه و ادبیات تحقق:

تاریخچه راهنمائی شغلی :

شیوه پیشگیری از افسردگی شغلی :

علل استرس شغلی چیست؟

مضرات بالقوه تأثیر بهداشتی استرس شغلی چیست؟

چگونه می توان استرس را در محیط کار کنترل نمود؟

مداخله مدیریت استرس :

برای جلوگیری از فرسودگی روانی خونسردی خود را حفظ کنید :

هر کدام از موارد بالا نشانه ای از فرسودگی روانی هستند :

اگر به موارد زیر توجه کنید، شاید از افسردگی رنج ببرید :

علائم جسمی هم شامل این موارد هستند :

لزوم توجه به خود :

سروکار داشتن با استرس :

سرگرمی نیز کلید حل مشکلات است :

اولین قانون زندگی این است که :

غلبه مؤثر بر استرس :

 

 

 

 

 

 

فصـل دوم

پــیشینـه تــحقیــق

 

 

 

 

 

بعد از وارمی چندین کتاب و نشریه و مجله به پژوهش ها ئیکه دقیقاً در رابطه، افسردگی و ارتباط آن نگرانی های شغلی انجام شده باشد دست نیافتم لذا تصمیم گرفتیم در این زمینه به تحقیقاتی که به صورت مستقل در رابطه، افسردگی انجام شده اشاره کنیم. آمار موسسه بهداشت روانی آمریکا در سال 1972 نشان داده است که شیوع افسردگی در بیمارستان های روانی 10 درصد در بیمارستان های خصوصی 37% در بخش روانی بیمارستان های عمومی 10% و در بیمارستان های خصوصی سرپایی 7 درصد بوده است.

تحقیقاتی که بولبی انجام نشان می دهد که در انسان و حیوانات عالی ترا افسردگی بعلت دوران طولانی تر وابستگی بهخ ما در مقایسه با سایر حیوانات بیشتر است یعنی از دست رفتن نقش مادری است که کودک افسردگی را در درجات ضعیف به صورت یک طرح رفتاری نزدیک به طبیعی و در موارد یا رویا ور شدن شدید به صورت افسردگی مرضی نشان می دهد تحقیق دیگری در سال 1968 همزمان با هدف شدن طرح مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویان دانشگاه متداول برای تصویب به هئیت اضای دانشگاه همین محقق پرسشنامه دیگری که کوتاه تر بود در مورد ملزمی مرکز مشاوره و راهنمایی بین 140 مقدار از دانشجویان سرویس های نهاد دانشکده مداجعه می کردند توزیع نمود. در این پرسشنامه ضمن معرفی مرکز مشاوره و راهنمایی از دانشجویان نظر خواهی شد که مشکلات فکری عاطفی روانی خود، شرح کنند نتایج نشان داد که این دانشجویان به درجات مختلفی از افسردگی رنج می برند.

پژوهشی دیگری نیز توسط پژوهشگران دانشگاه پسلونیا آمریکا نوشته شده است که دکتر دیوید یرنز در کتاب روان شناسی افسردگی به آن اشاره نموده است. این پژوهشگران در زمینه علل و درمان افسردگی تحقیقاتی انجام داد.

براساس تحقیقات انجام شده فرد افسرده خود را بازنده بی کفایت می بیند که به حکم تقدیر ناکامی و محدودیت و ذلت و شکست را بپذیرد و معلوم شد که افسرده حاصل اختلال فکری است. فرد افسرده درباره خود و محیط آینده اش اثر گذاشته اسباب افسردگی و تکدر فاصله او را فراهم می کند.

حرفه : حرفه معمولاً رشته از کالا هائی اطلاق می شود که فرد در سرتاسر عمر بدان اشتغال می ورزد. فرد ممکن است در تمام عمر به طور ثابت به یک حرفه ادامه دهد و گاهی نیز در طی زندگی به تغییر حرفه اش اقدام نماید.

شغل: عبارتست از موقعیتهای شبیه به هم در یک موسه، اداره یا کارگاه می باشد. به عنوان مثال اگر در یک مدرسه سه نفر مشاوره اشتغال داشته باشند- مجموعه سه موقعیت در مدرسه شغلی به نام مشاوره مدرسه را تشکیل می دهد.

موقعیت : عبارتستس از مجموعه فعالیتها، وظایف و تکالیفی که به وسیله فرد احراز می شود. و همچنین طبق تعریف وزارت کار و امور اجتماعی شغل مجموعه ای از وظایف و مسئولیتهاست که انجام آن ها از طرف مقام صلاحیتداری به شاغل ارجاع می شود. و صرف تمام یا قسمتی از وقات کاری اوست شغل ممکن است بلاتصدی یا دارای متعدی باشد در هر صورت محل سازمانی شغل پست سازمان نامیده می شود.

افسردگی : هیچ انسانی و اضطراب و تشویش و نگهبانی مصون نیست هر فردی عمر خود بالاخره معلم ناگوار محدودیت، یاس و سرماخوردگی و ماتم را مزه می کند چون هیچوقت یک بیماری هر قدر هم شایع باشد قادر نخواهد بود همگی افراد یک جامعه را مبتلا کند بنابراین حمالات فوق به هیچ وجه نمی توانند بیماری تلقی شوند. بلکه در واقع یک نو واکنش در مقابل حوادث ناگوار و زندگی به حساب می آیند.

این بیماری در طی اعصا و قرون به نامهای متفاوت نام برده شده است در کتب طب قدیمی ایران بیماری به مالیخولیا نام برده شده و داستانهای زیادی راجع به آن نوشته شده است لغت مالیخولیا هنوز به گروه معینی از افسردگیها نست داده می شود. بشر اولیه آنرا به نفرین خدایان و یا لعن شیاطین نسبت داده و نامهای گوناگون به آن اطلاق نموده است و هر فردی بر حسب سلیقه و اطلاع خود به نوعی این بیماری را بیان کرده است.

تعاریف متعددی درباره افسردگی از دیدگاههای مختلف ارائه شده کلمه افسردگی به معنی پریشانی و انحطاط است.

افسردگی از دیدگاه پزشکی عبارتست از کاهش نیروها و فعالیتهی جسمانی و روانی بر اثر ناراحتی و اندوه از دیدگاه روانشناسی حال غم انگیز و اندوهگین است کهبا احساساتی حاکی از تهدید، گناه، ناامیدی، اندوه همراه است.

از نظر جامعه شناسی، افسردگی انسانها در دوره ای از زندگی خود به نوعی و آن مبتلا نیست به فقدانها و کمبودهایی است که براثر مشکلات و مسائل اجتماعی حاصل می شوند. بطور کلی می توان افسردگی را نوعی واکنش عاطفی نسبت به وضعیت کننده نا امید کننده ومحرومیت زا و فشار آور دانست که با افکار و احساسات نامطلوبی نظیر ترس، اضطراب، بی کفایتی و نیز اختلالات جسمی همراه است.

تعریف افسردگی :

هم افسردگی که خصوصیات آن عبارتست از اندوهگین و در بعضی از موارد تقلیل فعالیت و هم مانی (شیدایی) که مشخصات آن اغلب به صورت تهییج یا افراط در کار و فعالیت است تحت عنوان اختلالات عاطفی قرار می گیرد و یکی از این دو افسردگی بسیار شایعتر است.

رفتار افسرده بدون هیچ جمله مانیایی می تواند زیر عنوان مختلف تقسیم بندی شود. اگر افسردگی یک حادثه معین زندگی باشد و هنگامی که تاثیر این حادثه از بین برود افسردگی در طبقه اختلال سازگار با خلق و خوی افسردگی قرار می گیرد و شخص به عنوان فرد مبتلا عاطفی مورد توجه واقع نمی شود. اگر افسردگی زیاد باشد. اختلال افسردگی شدید نامیده می شود. اگر شدت آن کمتر است یا کاملاً فرد عاجز و ناتوان نیست اختلال دیتمیک (افسرده خونی مزمن) یا طبق اصطلاح قدیمی آن نو رز افسردگی نامیده می شود. بعضی محققان اختلالات عاطفی را اختلالاتی می دانند که فقط به صورت یکی قطبی باشد. اختلالاتی که شامل حمله های مانی و افسردگی شدید باشد اختلال دو قطبی نامیده می شود. ولی اگر تا حدودی خفیفتر باشد اختلال ادواری خوانده می شود.

حالت احساس افسردگی :

اصطلاح افسردگی در صحبتهای برای توصیف یک حالت احساسی یک واکنش نسبت به یک موقعیت و یک سبک اختصاص رفتار مشخص مورد استفاده واقع می شود. احساس افسردگی به صورت غمگینی شناخته شده است. برای اکثر افراد به نظری می رسد که افسردگی تنها به صورت یک اندوه و ناشایستگی موقتی است که وقتی اوضاع تغییر کند ناپدید می گردد.

نوع دیگر افسردگی واکنش ماتم زدگی یا داغدیدگی است نوعی اندوهگینی که به دنبال مرگ یکی از افراد خانواده یا یاسی که با از دست دادن یک موضوع عشقی به وقوع می پیوندد. پس از دست دادن یک منسوب معتبر، اکثر بازماندگان تجربه ای را احساس می کنند که معمولاً ماتم زدگی نامیده شده است. این موضوع کاملاً طبیعی است. در واقع عدم ظهور واکنش ممکن است برای فرد در طولانی مدت بد باشد. خصو.صیات معمولی ماتم زدگی عبارت است از ناراحتیهای بدنی از قبیل آه کشیدن، کوفتگی گلوف احساس از خالی شدن توی دل و احساسی از ضعف ماهیچه ای.

شاید افسردگی مشکلی باشد که در بین افرادی که دارای مسائل روان شناختی هستند وجود دارد.

بررسیهای اجتماعی نشان می دهد که میزان با نمتای از افسردگی در بین کسانی ملاحظه می شود که برای مسائل خود در جستجوی کمک بر نیامده اند. در یک بررسی با لنسبه جدید لوس آنجلس بیشتر از 19 درصد بزرگسالان در زمره افراد افسرده قرار گرفتند (مزریچر و دیگران 1981) در این عده تعداد زنان افسرده 2برابر عده مردان افسرده و عده افسردگانی که از لحاظ اقتصادی در بیشترین سطح بودند سه برابر کسانی بود که در بالاترین سطح اقتصادی قرار داشتند. سایر محققان میزانی کمتر از آنچه برسی لوس آنجلس نشان داده است اعلام داشته اند مثلاً یک برسی در نیومون نشان داد که 8/6 درصد از افراد مورد تحقیق در موسسه کانکتی دارای افسردگی خفیف یا شدید بوده اند ( ویس من و دیگران 1981). اختلاف درصدها می تواند تا حدودی به این دلیل باشد که معیارهای نهایی متفاوت برای افسردگی به کار رفته است و تا حدودی هم به دلیل جوامع آماری که مورد بررسی قرار گرفته اند افسردگی یک مسئله مهم جهانی است در یک مطالعه داز مدت که درباره کسانی که از 1895 تا 1897 در اسیلند متولد شده بودند صورت گرفت ( مگلیسون 1978 ) شانس یک در هشت وجود داشت که در بعضی مواقع این افراد قبل از رسیدن به 75 سالگی نوعی اختلال عاطفی داخل هر ساخته باشند نتایج حاصل از تعداد دیگری بیانگر مطالعات بیانگر آن است که خطر افسردگی یک قطبی برای مردان 8 تا 13 درصد و برای زنان 20 تا 26 درصد است اختلال دو قطبی کمتر متداول و خطر آن کمتر از یک درصد ( در این مورد نیز خطر ابتلاء برای زنانبیشتر از مردان است ابوید و مزمن 1981)

به کدام دلایل احتمال ابتلای زنان به افسردگی بیشتر از مردان است؟

زنان بیشتر از مردان دچار افسردگی می شوند در واقع نسبت افسردگی در زنان دو برابر مردان است. اختلاف افسردگی در میان دو جنس در موارد مربوط به اثرات بالینی بیماران مورد درمان واقع شده، برسیهایی اجتماعی افرادی که تحت درمان نبوده اند. مطالعات منجر به خودکشی و اقدامات مربوطبه خودکشی، یا واکنش نسبت به داغدیدگی ملاحظه گردیده است (مکرمن و وندنس 1980) این تفاوت افسردگی در بین دو جنس نه فقط در ایالات متحد و کانادا یا اروپای غربی بلکه به صورت جهانی وجود داشته.

دانلود پیشینه و مبانی نظری افسردگی و نارضایتی شغلی

دانلود نقشه معماری ساختمان مسکونی سه طبقه (بتنی) با آسانسور و همراه با چند نقشه معماری دیگر


دانلود نقشه معماری ساختمان مسکونی سه طبقه (بتنی) با آسانسور و همراه با چند نقشه معماری دیگر

دانلود نقشه معماری ساختمان مسکونی سه طبقه (بتنی) با آسانسور و همراه با چند نقشه معماری دیگر

دانلود دانلود نقشه معماری ساختمان مسکونی سه طبقه (بتنی) با آسانسور و همراه با چند نقشه معماری دیگر


دانلود نقشه ساختمان مسکونی
نقشه معماری
ساختمان مسکونی سه طبقه
دسته بندی عمران
فرمت فایل dwg
حجم فایل 2260 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1

دانلود نقشه معماری ساختمان مسکونی سه طبقه (بتنی) با آسانسور و همراه با چند نقشه معماری دیگر...

این نقشه شامل :

پلان پارکینگ،پلان طبقه اول،پلان طبقات،پلان مبلمان

پلان فونداسیون،پلان شیب بندی پشت بام،پلان تیپ بندی ستونها

همراه با تمام جزئیات و اندازه گذاری نقشه ها.

شامل :

یک نما و یک برش

طبقه همکف پارکینگ و همچنین تمام طبقات دو خوابه میباشد.

زیر بنای این ساختمان 13.20*10 ( 132 متر مربع ) میباشد.

دانلود دانلود نقشه معماری ساختمان مسکونی سه طبقه (بتنی) با آسانسور و همراه با چند نقشه معماری دیگر

دانلود پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی

پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی

تحلیل ابنیه تجاری بازار

دانلود پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی

تنظیم
شرایط
محیطی
بازار
پروژه
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 10431 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57

تحلیل عناصر مختلف بازارهای ایرانی: راسته، رسته، دالان، سرا، خانباز، تیمچه، قیصریه، دکان

دانلود پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی